Noticies

Notícies

Reptes de futur dels dircoms: cap a la innovació en la comunicació corporativa i institucional

Ahir la nostra directora, Margarida Mas, va compartir taula rodona “Reptes de futur dels dircoms” al costat d ‘Albert Moltó del Hospital Sant Joan de Déu i Marina Torres del CREAF. La taula va ser moderada per Marc de Semir dins el marc de la 22a edició del Máster en Comunicación Científica del BSM-UPF.

Els tres professionals de la comunicació, des de la seva experiència i perspectiva, van tractar conjuntament com es treballa la comunicació institucional i corporativa dins dels centres de ciència i hospitals: recursos, reptes, mancances, casos d’ èxit, innovació … etc.

Marina Torres va explicar les característiques de la comunicació des d ‘un centre de ciència. Al CREAF la comunicació està integrada de forma transversal en la institució. A més de les accions inherents a la comunicació i divulgació de l’ activitat del CREAF, es treballa en iniciatives estratègiques i s ‘ofereixen serveis de comunicació als investigadors a nivell científic, internacional, institucional i en gestió de projectes.

Presentó las características del proyecto Mosquito Alert como ejemplo de innovación en las acciones de comunicación de una institución. Este proyecto, que nació a raíz de la invasión del mosquito tigre, involucra a la ciudadanía y ayuda recoger información útil para científicos y entidades que se dedican a la gestión del control del mosquito tigre. “Este es además un ejemplo de ciencia ciudadana. La gente se involucra en una actividad de investigación científica que presentará resultados”, comenta Marina Torres.

Va presentar les característiques del projecte Mosquito Alert com a exemple d’ innovació en les accions de comunicació d ‘una institució. Aquest projecte, que va néixer arran de la invasió del mosquit tigre, involucra la ciutadania i ajuda a recollir informació útil per a científics i entitats que es dediquen a la gestió del control del mosquit tigre. “Aquest és a més un exemple de ciència ciutadana. La gent s’ involucra en una activitat d ‘investigació científica que presentarà resultats”, comenta Marina Torres.

Xarxes socials, internacionalització, mecenatge i patrocinis són elements que s’ han integrat dins de l ‘estratègia de comunicació institucional

Albert Moltó va explicar l’ experiència de comunicació a l ‘Hospital Sant Joan de Déu. Les característiques d’ aquest hospital comporten que la comunicació inclogui com a públic també a les més de 1000 famílies dels pacients que passen cada dia per l ‘hospital. Va destacar el valor i la qualitat de tractar en profunditat un tema per un mitjà de comunicació respecte a ser tractat de manera més breu però en més mitjans. Actualment, la pàgina web del centre s’ha reformulat per estar orientada al pacient i permetre el seu millor posicionament internacional com a hospital materno-infantil. Albert Moltó va tractar a més la importància de la comunicació interna com a eina per generar compromís i orgull de pertinença a l’ organització, generant, alhora, oportunitats també per a la comunicació externa.

“Una

Encuentro de Networking en Comunicación en Salud

El passat dimecres 30 de novembre vam tenir l ‘ocasió de luxe de compartir cerveses i conversa durant una trobada informal entre alguns dels agents que conformem el panorama actual de la informació en salut. Aquesta trobada va ser un tall de cinta inaugural a l’ etapa de la nostra directora, Margarida Mas, com a nova delegada a Catalunya de Asociación Nacional de Informadores de la Salud, ANIS i l ‘oportunitat perfecta per reunir distesament a companys de la professió.

Dircoms, periodistes i representants de centres sanitaris i de la indústria del sector es van acostar a Barcelona per xerrar entre companys i compartir inquietuds, idees, necessitats i preocupacions de la nostra professió. Aquesta trobada, preludi de molts posteriors, representa la voluntat de sumar esforços per crear un espai comú per a l’ intercanvi d ‘experiències i una plataforma per crear sinergies entre tots els actors que formem part de la comunicació en salut.

Des de Galènia advoquem per la creació i la promoció de nous espais per a la comunicació en salut per afavorir així la cultura científica col·lectiva. Amb aquest objectiu també hem comptat en aquesta trobada informal amb associacions afins, com l’ ACB (Associació de Comunicadors de Biotecnologia) i alguns dels seus socis, amb les que segur poden sorgir estretes col·laboracions i de les que ja participen com a socis molts dels presents. Sumant i multiplicant sinergies seguirem impulsant la comunicació en salut.

Margarida Mas, nova delegada d’ANIS a Catalunya

Margarida Mas Sardà, directora de Galènia, ha estat nomenada nova delegada territorial a Catalunya d’ANIS, l ‘Associació Nacional d’ Informadors de la Salut. Mas pren el relleu de Marc de Semir dins d ‘una de les majors associacions de premsa sectorial d’ Espanya.

ANIS aglutina diferents stakeholders del sector salut: periodistes especialitzats, representants de la comunicació de serveis i centres sanitaris, institucions i empreses sanitàries, així com agències de comunicació. A més de professionals del sector sanitari com a metges, infermers o farmacèutics.

Mas, sòcia de l ‘Associació des de fa dos anys i com a consultora especialitzada en comunicació mèdica, valora aquest nomenament com una oportunitat per crear sinergies entre tots els actors clau dins el sector salut per fomentar així els valors i objectius de l’ Associació. Uns objectius que passen per impulsar la formació en nom d ‘una major qualitat d’ informació i vetllar per l ‘ètica professional i el dret a la informació.

Des Galènia advoquem per la creació i la promoció d’ espais per a la comunicació mèdica i

Dia Internacional de la Salut

Avui se celebra el Dia Internacional de Salut i des de Galènia volem donar suport a la promoció de la comunicació mèdica i científica com a instrument per involucrar el pacient en el seu propi procés de salut. Per a això, és fonamental saber identificar fonts i informació de salut fiable i rigorosa a la

Bones Festes!

Tot l ‘equip de Galènia us desitgem unes Bones Festes i molt pròsper 2016.

Esperem que aquest any que conclou hagi estat positiu i que l’ any nou vingui carregat de projectes i bons moments.

Ens veiem al 2016, Bones

UPF-BSM segueix a Margarida Mas en el seu dia a dia com a directora de Galènia

Margarida Mas explica a les càmeres de la UPF-Barcelona School of Management en què consisteix Galènia, agència de comunicació especialitzada en salut ubicada a Barcelona. Com a fundadora i directora de Galènia, Margarida Mas va crear aquest projecte a mida després de finalitzar el Màster en Comunicació Científica i la seva formació prèvia en Medicina.

A Galènia, al costat de Margarida Mas, col·laboren un seguit de professionals de diferents disciplines afavorint una gran adaptació a les necessitats de cada projecte. Amb més de deu anys d ‘experiència en l’ àmbit de la comunicació i la salut, Galènia ofereix serveis especialitzats en consultoria,